Èxit de recaptació de la Marató de TV3

L’èxit de recaptació (rècord en la història del programa) situa La Marató de TV3 com el telethon mundial que més diners aconsegueix per habitant. 

La Marató de TV3 va celebrar ahir 16 de desembre 21 anys assolint un èxit rotund de participació social i de recaptació, situada en 10.113.152 €, un marcador rècord en la història del programa. La xifra és provisional, ja que s’incrementarà fins al 31 de març, quan es fa el tancament definitiu d’aquesta edició. 
Des de les 10 del matí i fins a la 1.26 de la matinada, Ariadna Oltra i Òscar Dalmau van conduir un espai que va desplegar la seva fórmula única, ideada fa 21 anys, per estimular la solidaritat i la mobilització ciutadana. Les històries reals de persones que han tingut o tenen el càncer, la divulgació científica a través dels metges especialistes i els recursos visuals i una gran dosi d’humor i espectacle van ser els ingredients que van omplir les 15 hores llargues de programa en directe, que va tenir 396.000 espectadors de mitjana i una quota global del 18,9%.
La Marató que més recapta al món 
Amb els més de 10 milions d’euros aconseguits ahir, La Marató de TV3 s’ha convertit en el telethon mundial que més fons recapta per habitant, posició que fins ara ocupava la Teléthon francesa. A Catalunya, s’han recaptat 1,33€ per habitant, davant dels 1,23€ del programa a França. 
Més mobilització ciutadana que mai 
La ciutadania, gran protagonista de La Marató de TV3, s’ha implicat més que mai en aquesta edició, s’han organitzat 2.028 actes populars, una xifra que, tot i no ser encara definitiva (la Fundació continua registrant actes populars) supera ja de molt el rècord de participació que va assolir l’edició passada, situat en els 1.822 actes.
80.861 donatius telefònics rebuts ahir 
Durant la jornada, el telèfon 905 11 50 50 va registrar un total de 80.861 donatius telefònics, que van ser atesos pels 2.400 voluntaris que es van desplaçar a les 4 seus telefòniques: Fira de Barcelona, Universitat de Lleida, Port de Tarragona i Auditoria de Girona. 
Més de 7.000 piulades sobre La Marató
En 24 hores, es van realitzar 7.178 piulades sobre La Marató. El hashtag #MaratóTV3 es va fer servir 6.417 vegades i #MaratóCàncer, 761. La Marató va aconseguir ser trending topic a Catalunya gràcies a la complicitat i la implicació de tota la comunitat de Twitter. 2.500 nous usuaris es van sumar al llarg de les 15 hores de programa al Twitter de La Marató. 
A hores d’ara, els ja existents arriben als 24.879. 
 Font: TV3