Nour va ser el segon projecte artístic de Yacine Belhacene. Després de la separació de Cheb Balowski, el Yacine (veu) es va ajuntar amb el Guillamino (programació i teclats) i amb el Rubio (guitarra) per formar Nour, poc després el grup va prendre forma definitiva amb la participació d’Olalla Castro (veu, actualment reconeguda poeta) i Pablo Potenzoni (bateria). Amb aquesta formació, l’any 2007, va veure la llum el seu primer àlbum “Papier Mullat” (Kasba Music).
Un any més tard, amb la substitució de Guillamino per Stèphane Carteaux i la inclusió del baixista Manolo López, el grup publicava el seu segon treball, “En blanc” (Kasba Music) i actuava a territoris tan llunyans com Algèria, Marroc, Argentina o Mèxic, i finalment el 2009 veia la llum el seu tercer i darrer disc, “Detotarrel”.
Precisament va ser aquest treball el que es va fer servir com a eina lingüística, amb el suport de la Plataforma per la Llengua i la revista Enderrock. El disc va ser editat exclusivament en format CD i distribuït de manera gratuïta amb la revista, i sense ser publicat a les plataformes digitals.
Kasba Music aprofitant el seu 20è aniversari, està duent a terme una tasca de recerca als seus arxius per tal de fer arribar al públic i de manera gratuïta, gravacions inèdites, antigues i oblidades per commemorar el seu aniversari, i com a complement a la col·lecció de vinils que està publicant (el primer ha estat el doble vinil de Fermin Muguruza Kontrabanda “En directe sense censura” gravat també ara fa vint anys), anirà penjant aquestes rareses amb l’objectiu que la seva commemoració no quedi només en un mer objecte de comercialització.
“Detotarrel” inclou deu cançons pròpies, totes elles interpretades en col·laboració amb diversos artistes catalans, molts d’ells de procedències diverses. D’una banda, trobem cantants de renom com ara Gerard Quintana, Beth Rodergas, Guillamino o Joan Garriga, però de l’altra artistes com Famiya Khan (del grup Shur-Rong), Babacar Gaye (de Black Baudelaire), Nikol Collars (de 08001) o Byron i Llanero (de Unidos por el Flow), àmplia mostra del que era la música que es feia a Barcelona en aquells anys.
Els membres de Nour van fer un grandíssim esforç en aquest projecte i van comptar també amb la complicitat de tots els artistes participants, i el resultat és un emotiu treball que finalitza amb una versió coral de “Venim del nord, venim del sud” de Lluís Llach en la que també participa la reconeguda coral Voces y Música para la Integración.